W trakcie prac nad instalacją oprogramowania z nagrywaniem rozmów natrafiliśmy na serię telefonów Xiaomi i Redmi, które nie są kompatybilne z naszym oprogramowaniem i nie ma możliwości by ta funkcja działała. Zwykle po połączeniu z Wi-Fi opcja ta znika z Dialera. Dotyczy to wyłącznie importów telefonów z nieoficjalnej dystrybucji Vodafone DE zakupionych na Allegro, w sklepie Sferis lub podobnych. Telefony z Polskiej dystrybucji nie mają problemu i są gotowe do instalacji u nas.
Na które telefony trzeba zwrócić uwagę i SPRAWDZIĆ je przed wysłaniem do nas na instalację?
Generalnie polecamy sprawdzić poniższym kodem każdy posiadany telefon celem weryfikacji pochodzenia ale do tej pory mieliśmy doczynienia z następującymi modelami, które pochodziły z nieoficjalnej sprzedaży i nie było możliwości poprawnej instalacji softu z nagrywaniem:
- Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 13
- Redmi Note 13 Pro 5G
- Redmi Note 12 Pro 5G
Ważne: telefony te pochodziły ze Sferis lub Allegro i w wyniku wpisania poniższego kodu okazały się brandem Vodafone DE (wynik VF).
Weryfikacja regionu
Aby sprawdzić region należy otworzyć aplikację Telefon (ze słuchwką) i wpisać numer:
*#*#26822277437#*#*
Jeśli pojawi się dymek z informacją: „Operator Channel: VF” to niestety jest to zwrot z Vodafone DE i nie ma możliwości instalacji. Inny wynik np. XM jest poprawny dla dystrybucji Polskiej. Wynik pusty czyli ” ” – jest różny, zwykle jest możliwość instalacji i zachęcamy do kupienia usługi gdyż tylko fizyczny flash softu rozstrzygnie definitywnie (gdyby nie było możliwości instalacji to zwracamy koszty – koszt odsyłki zwrotnej).