Konto Xiaomi często jest zakładane na telefonach w celu wykorzystania jego możliwości czyli synchronizacji kontaktów, zdjęć Galerii i kopii w systemu w chmurze. Co więcej w przypadku zagubienia telefonu można zdalnie wymazać jego dane lub zablokować dostęp. Bez podania hasła do konta nie będzie możliwe korzystanie z telefonu.


Niestety zdarzają się też przypadki, w których sami nie możemy usunąć konta, ponieważ nie znamy hasła – wykonaliśmy przy tym kasowanie danych telefonu i blokada dostępu pozostała.
Jak uzyskać dostęp do konta Xiaomi?
W przypadku, w którym rejestrowaliśmy samodzielnie konto Xiaomi podczas konfiguracji telefonu jest szansa, że nasz numer telefonu został powiązany z kontem i w procesie jego tworzenia został użyty do jednorazowej weryfikacji kodem SMS. Jeśli więc posiadamy kartę SIM powiązaną z kontem to jesteśmy w stanie zresetować hasło na stronie Xiaomi: id.mi.com wybierając opcję „Forgot password”. Karta SIM powinna być na chwilę włożona do innego telefonu, aby odebrać SMS resetujący hasło.


Jeśli nie znamy w całości ID naszego konta, ponieważ na ekranie blokady jest ono zagwiazdkowane, to na wyżej wymienionej stronie podajemy po prostu swój nr telefonu (poprzedzony +48) lub e-mail jeśli konto było zakładane z użyciem poczty elektronicznej.
Nie mam nr telefonu powiązanego z kontem
Sytuacja komplikuje się w przypadku gdy nie posiadamy już numeru telefonu, na które zakładano konto. Może do tego dojść gdy zmieniliśmy w tym czasie operatora lub wyjechaliśmy za granicę. W takim przypadku skorzystanie ze strony id.mi.com nic nam nie da, ponieważ nie będziemy mogli zresetować hasła kontem Xiaomi. W takich przypadkach pomaga czasem kontakt z serwisem Xiaomi Global, gdzie po weryfikacji IMEI i dowodów zakupu blokada na zapomniane konto może zostać zdjęta.
Jednak gdy i tego nie możemy zrobić, ponieważ nasz telefon został odkupiony z takim kontem, nie posiadamy dowodów zakupu to jedyną szansą na usunięcie konta Xiaomi jest kontakt z serwisem Xiaomi.
Aby usunąć konto Xiaomi z telefonu trzeba wysłać bezpośrednie zapytanie do serwera Xiaomi, który na podstawie przekazanego kodu bezpieczeństwa zwolni powiązanie konta z numerem IMEI naszego urządzenia.
Zdalne usunięcie konta
Usunięcie konta Xiaomi może być dokonane zdalnie, gdyż po zwolnieniu powiązania z IMEI na serwerze Xiaomi wystarczy połączyć telefon z siecią np. Wi-Fi, a blokada zostanie zniesiona automatycznie.
A więc jeśli:
- posiadamy telefon Xiaomi z blokadą konta i nie posiadamy nr telefonu lub nie pamiętamy e-maila, dzięki którym można by zresetować hasło w serwisie id.mi.com,
- zakupiliśmy urządzenie z drugiej ręki i po resecie danych hasło Xiaomi blokuje dostęp do telefonu,
to jedyną szansą na usunięcie konta Xiaomi jest skorzystanie z naszej usługi.
Ważne:
Usługa nie może być zrealizowana jeśli urządzenie ma status „kradzionego” lub aktywowano „lost mode” czyli zagubienie telefonu w sekcji Find Device na swoim koncie Mi.
Jeśli nie jesteście Państwo pewni statusu telefonu prosimy o zakup usługi normalnie.
W przypadku braku możliwości usunięcia konta, zwracamy pieniądze.
Usunięcie konta Xiaomi można dokonać korzystając z naszego sklepu:
https://sklep.micenter.pl/pl/p/Usuniecie-konta-Xiaomi/161
lub przez zgłoszenie serwisowe:
https://micenter.pl/zglos-naprawe/
Jeśli warunki będą spełnione to blokadę usuniemy w ciągu 1-3 dni.