Mi Robot Vacuum‑Mop 2 Ultra – problem z zapchaniem filtra mimo wymiany

Xiaomi Mi Robot Vacuum‑Mop 2 Ultra to zaawansowany robot sprzątający z funkcją odkurzania i mopowania (2-w-1), wyposażony w stację opróżniania kurzu (auto-empty dock) i zaawansowaną nawigację. Urządzenie samo odkurza przestrzeń, a później – jeśli jest taka opcja – usuwa nagromadzony kurz z pojemnika do worka w stacji, co zmniejsza konieczność ręcznego czyszczenia. W specyfikacji producent zaznacza, że filtr należy czyścić co tydzień, a wymieniać co 3–6 miesięcy (zależnie od intensywności użycia).

Dlaczego pojawia się błąd „zablokowany filtr” (błąd 10) mimo nowego filtra?
Komunikat o błędzie 10 wskazujący na zatkany lub „mokry” filtr może pojawiać się nawet po wymianie filtra z kilku przyczyn:

  1. Nieczystości w przewodach powietrznych lub na wlocie wentylatora – kurz, włosy lub drobinki mogą osadzić się w kanałach powietrznych pomiędzy komorą z filtrem a wentylatorem, powodując ograniczenie przepływu powietrza. Użytkownicy urządzeń zbliżonych (np. Roborock) zgłaszają, że nawet po wymianie filtra błąd nadal występuje, dopóki nie usuną nagromadzonych zanieczyszczeń w przewodach i na wlocie wentylatora. W skrajnym przypadku może dojść do pojawienia się błędu 18.
  2. Niewłaściwe osuszenie lub źle zamontowany filtr – jeśli nowy filtr nie był w pełni suchy lub nie został poprawnie zainstalowany (uszczelka, pozycjonowanie), system może go potraktować jako „mokry” lub częściowo zatkany. Wspominał o tym jeden z użytkowników forum MIUIPolska.pl. Niektóre modele reagują na najmniejszą wilgoć lub luźne dopasowanie filtra. Dodatkowo czujnik przepływu powietrza (lub pomiar ciśnienia różnicowego) może być błędnie interpretowany, jeśli powietrze napotyka ograniczenia w przepływie (np. przez zabrudzenia).

Jak naprawić problem błędu 10 w robocie Mi Robot Vacuum‑Mop 2 Ultra?

W MiCenter naprawiamy takie problemy. Naprawiamy problem błędu 10, a także błędu 18 w tym i podobnych robotach. Zwykle należy wyczyścić kanał turbiny lub wymienić wentylator.

Masz podobną usterkę i chcesz naprawić sprzęt? To się opłaca!
Wyślij do nas przez ZGŁOŚ NAPRAWĘ lub zadzwoń 780 080 521 jeśli masz pytania.
Wycenę naprawy dostaniesz mailowo, a wyślesz do nas kurierem lub do Paczkomatu.

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najnowszy
najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Koszyk (5)
Główne menu
Witaj, Zaloguj się