Jak wyłączyć Find Device na swoim koncie Xiaomi?

Konto Xiaomi poza funkcjami związanymi z synchronizacją danych np. Galerii zdjęć, SMSów czy rejestru połączeń umożliwia także lokalizowanie i zdalne formatowanie telefonu za pomocą opcji Find Device. Czasami w przypadku wysyłki telefonu do serwisu wyłączenie tej funkcji jest konieczne.

Zalogowane konto Xiaomi uniemożliwia serwisowi skuteczną instalację ratunkowego oprogramowania z autoryzacją MI na uceglony telefon np. Redmi K20 PRO. W przypadku gdy użytkownik przez przypadek zablokuje bootloader w telefonie w wariancie chińskim mając wcześniej system inny niż chiński to następuje uceglenie urządzenia, przez co uruchomienie systemu jest niemożliwe.

Serwis podczas tzw. odceglania instaluje oprogramowanie fabryczne z autoryzacją Xiaomi tylko gdy Find Device dla tego urządzenia jest wyłączone. Pokażemy jak wyłączyć opcję Find Device i umożliwić odceglenie w serwisie.

  1. Przechodzimy do serwisu i.mi.com
  2. Logujemy się swoim ID i hasłem konta Xiaomi
  3. Na głównym ekranie przechodzimy do sekcji Find Device
  4. Na liście urządzeń powiązanych z naszym kontem Xiaomi wybieramy te, które wysyłamy do serwisu na naprawę oprogramowania i klikamy w 3 kropki.
  5. Wybieramy opcję Turn off Find Device i zatwierdzamy.

Od tego momentu powiązanie konta Xiaomi z telefonem zostaje zdjęte. Oczywiście po naprawie oprogramowania w serwisie, konto ponownie zostaje zalogowane na telefonie, tym razem już celem odblokowania bootloadera i wgrania romu xiaomi.eu, aby system był po polsku.

Serwis wykonuje taką naprawę kompleksowo tj.

  • odceglanie telefonu wgrywając rom fabryczny (chiński lub Global zależnie od wariantu urządzenia)
  • odblokowanie bootloadera (jeśli konieczne) i instalacja polskiego systemu.

Usługę odceglania można zakupić tutaj lub kontaktować się bezpośrednio z Serwisem na micenter.pl

1. logowanie na i.mi.com
2. Sekcja Find Device
3. Nasze urządzenie
4. Wyłączanie Find Device