Czy można zresetować telefon do ustawień fabrycznych?

Tak można aczkolwiek nie jest to wymagane, ponieważ dostarczamy telefony skonfigurowane do pulpitu i nagrywanie rozmów jest włączone automatycznie. Nagrywanie rozmów jest systemowe więc reset telefonu do ustawień fabrycznych (kasujących jedynie dane użytkownika) nie usuwa funkcji nagrywania rozmów.
Może się jednak zdarzyć, że reset do ustawień fabrycznych będzie konieczny i będzie trzeba nagrywanie „aktywować” na początku konfiguracji tak jak my to robimy.

W tym celu należy:

  1. Na pierwszym etapie po resecie wybrać Język Polski
  2. Na drugim ekranie jeśli jest opcja wyboru Regionu – wybrać „Hongkong” (lub zacząć wpisywać wyraz w wyszukiwarkę)
  3. Przejść konfigurację do końca (wybór dalszych opcji jest dowolny)
  4. Przejść do aplikacji Ustawienia -> Dodatkowe ustawienia > Region: zmienić na „Szwajcarię” (ale nie Polskę)

Opcja nagrywania połączeń będzie ponownie dostępna z dialerem Xiaomi.

Gdzie znajdują sie nagrania rozmów?

Nagrane rozmowy w systemie Global i dialerem Xiaomi nagrywający rozmowy znajduje się pod poniższą ścieżką w pamięci wewnętrznej telefonu (dostępnej normalnie przez połączenie MTP z komputerem jako pendrive):

MIUI/sound_recorder/call_rec

*rozmowy możliwe są także do odsłuchania z poziomu historii połączeń lub chmury Xiaomi jeśli mamy je zsynchronizowane.

Jak działa nagrywanie rozmów w Xiaomi?

Instalujemy lub sprzedajemy telefony z opcją nagrywania rozmów. Instalujemy system Global posiadający aplikację do wykonywania połączeń (Dialer) od Xiaomi, a dodatkowo aplikację SMS od Xiaomi (w niektórych modelach telefonów zostaje aplikacja SMS od Google). Nagrywanie rozmów jest bez reklam, dwustronne, bez powiadamiania rozmówcy o nagrywaniu. Dodatkowo nagrania dostępne są z poziomu dialera (historia połączeń) lub z pamięci wewnętrznej. Więcej o nagrywaniu rozmów piszemy tutaj.

Jak wyłączyć Find Device na swoim koncie Xiaomi?

Konto Xiaomi poza funkcjami związanymi z synchronizacją danych np. Galerii zdjęć, SMSów czy rejestru połączeń umożliwia także lokalizowanie i zdalne formatowanie telefonu za pomocą opcji Find Device. Czasami w przypadku wysyłki telefonu do serwisu wyłączenie tej funkcji jest konieczne.

Zalogowane konto Xiaomi uniemożliwia serwisowi skuteczną instalację ratunkowego oprogramowania z autoryzacją MI na uceglony telefon np. Redmi K20 PRO. W przypadku gdy użytkownik przez przypadek zablokuje bootloader w telefonie w wariancie chińskim mając wcześniej system inny niż chiński to następuje uceglenie urządzenia, przez co uruchomienie systemu jest niemożliwe.

Serwis podczas tzw. odceglania instaluje oprogramowanie fabryczne z autoryzacją Xiaomi tylko gdy Find Device dla tego urządzenia jest wyłączone. Pokażemy jak wyłączyć opcję Find Device i umożliwić odceglenie w serwisie.

  1. Przechodzimy do serwisu i.mi.com
  2. Logujemy się swoim ID i hasłem konta Xiaomi
  3. Na głównym ekranie przechodzimy do sekcji Find Device
  4. Na liście urządzeń powiązanych z naszym kontem Xiaomi wybieramy te, które wysyłamy do serwisu na naprawę oprogramowania i klikamy w 3 kropki.
  5. Wybieramy opcję Turn off Find Device i zatwierdzamy.

Od tego momentu powiązanie konta Xiaomi z telefonem zostaje zdjęte. Oczywiście po naprawie oprogramowania w serwisie, konto ponownie zostaje zalogowane na telefonie, tym razem już celem odblokowania bootloadera i wgrania romu xiaomi.eu, aby system był po polsku.

Serwis wykonuje taką naprawę kompleksowo tj.

  • oodceglanie telefonu wgrywając rom fabryczny (chiński lub Global zależnie od wariantu urządzenia)
  • odblokowanie bootloadera (jeśli konieczne) i instalacja polskiego systemu.