Tak można. Nagrywanie rozmów jest systemowe więc reset telefonu do ustawień fabrycznych (kasujących jedynie dane użytkownika) nie usuwa funkcji nagrywania rozmów.
Archiwa: FAQs
Gdzie znajdują sie nagrania rozmów?
Nagrane rozmowy w systemie Global i dialerem Xiaomi nagrywający rozmowy znajduje się pod poniższą ścieżką w pamięci wewnętrznej telefonu (dostępnej normalnie przez połączenie MTP z komputerem jako pendrive):
MIUI/sound_recorder/call_rec
*rozmowy możliwe są także do odsłuchania z poziomu historii połączeń lub chmury Xiaomi jeśli mamy je zsynchronizowane.
Jak działa nagrywanie rozmów w Xiaomi?
Instalujemy lub sprzedajemy telefony z opcją nagrywania rozmów. Instalujemy system Global posiadający aplikację do wykonywania połączeń (Dialer) od Xiaomi, a dodatkowo aplikację SMS od Xiaomi (w niektórych modelach telefonów zostaje aplikacja SMS od Google). Nagrywanie rozmów jest bez reklam, dwustronne, bez powiadamiania rozmówcy o nagrywaniu. Dodatkowo nagrania dostępne są z poziomu dialera (historia połączeń) lub z pamięci wewnętrznej. Więcej o nagrywaniu rozmów piszemy tutaj.
Jak wyłączyć Find Device na swoim koncie Xiaomi?
Konto Xiaomi poza funkcjami związanymi z synchronizacją danych np. Galerii zdjęć, SMSów czy rejestru połączeń umożliwia także lokalizowanie i zdalne formatowanie telefonu za pomocą opcji Find Device. Czasami w przypadku wysyłki telefonu do serwisu wyłączenie tej funkcji jest konieczne.
Zalogowane konto Xiaomi uniemożliwia serwisowi skuteczną instalację ratunkowego oprogramowania z autoryzacją MI na uceglony telefon np. Redmi K20 PRO. W przypadku gdy użytkownik przez przypadek zablokuje bootloader w telefonie w wariancie chińskim mając wcześniej system inny niż chiński to następuje uceglenie urządzenia, przez co uruchomienie systemu jest niemożliwe.
Serwis podczas tzw. odceglania instaluje oprogramowanie fabryczne z autoryzacją Xiaomi tylko gdy Find Device dla tego urządzenia jest wyłączone. Pokażemy jak wyłączyć opcję Find Device i umożliwić odceglenie w serwisie.
- Przechodzimy do serwisu i.mi.com
- Logujemy się swoim ID i hasłem konta Xiaomi
- Na głównym ekranie przechodzimy do sekcji Find Device
- Na liście urządzeń powiązanych z naszym kontem Xiaomi wybieramy te, które wysyłamy do serwisu na naprawę oprogramowania i klikamy w 3 kropki.
- Wybieramy opcję Turn off Find Device i zatwierdzamy.
Od tego momentu powiązanie konta Xiaomi z telefonem zostaje zdjęte. Oczywiście po naprawie oprogramowania w serwisie, konto ponownie zostaje zalogowane na telefonie, tym razem już celem odblokowania bootloadera i wgrania romu xiaomi.eu, aby system był po polsku.
Serwis wykonuje taką naprawę kompleksowo tj.
- oodceglanie telefonu wgrywając rom fabryczny (chiński lub Global zależnie od wariantu urządzenia)
- odblokowanie bootloadera (jeśli konieczne) i instalacja polskiego systemu.