Porady

Konto Xiaomi poza funkcjami związanymi z synchronizacją danych np. Galerii zdjęć, SMSów czy rejestru połączeń umożliwia także lokalizowanie i zdalne formatowanie telefonu za pomocą opcji Find Device. Czasami w przypadku wysyłki telefonu do serwisu wyłączenie tej funkcji jest konieczne.

Zalogowane konto Xiaomi uniemożliwia serwisowi skuteczną instalację ratunkowego oprogramowania z autoryzacją MI na uceglony telefon np. Redmi K20 PRO. W przypadku gdy użytkownik przez przypadek zablokuje bootloader w telefonie w wariancie chińskim mając wcześniej system inny niż chiński to następuje uceglenie urządzenia, przez co uruchomienie systemu jest niemożliwe.

Serwis podczas tzw. odceglania instaluje oprogramowanie fabryczne z autoryzacją Xiaomi tylko gdy Find Device dla tego urządzenia jest wyłączone. Pokażemy jak wyłączyć opcję Find Device i umożliwić odceglenie w serwisie.

  1. Przechodzimy do serwisu i.mi.com
  2. Logujemy się swoim ID i hasłem konta Xiaomi
  3. Na głównym ekranie przechodzimy do sekcji Find Device
  4. Na liście urządzeń powiązanych z naszym kontem Xiaomi wybieramy te, które wysyłamy do serwisu na naprawę oprogramowania i klikamy w 3 kropki.
  5. Wybieramy opcję Turn off Find Device i zatwierdzamy.

Od tego momentu powiązanie konta Xiaomi z telefonem zostaje zdjęte. Oczywiście po naprawie oprogramowania w serwisie, konto ponownie zostaje zalogowane na telefonie, tym razem już celem odblokowania bootloadera i wgrania romu xiaomi.eu, aby system był po polsku.

Serwis wykonuje taką naprawę kompleksowo tj.

  • oodceglanie telefonu wgrywając rom fabryczny (chiński lub Global zależnie od wariantu urządzenia)
  • odblokowanie bootloadera (jeśli konieczne) i instalacja polskiego systemu.

Usługę odceglania można zakupić tutaj lub kontaktować się bezpośrednio z Serwisem na micenter.pl

Poniżej przedstawiamy przydatne informacje o sposobie i warunkach wysyłki urządzeń do serwisu.
Prosimy zapoznać się uważnie ze wskazówkami – dzięki temu obsługa Państwa zleceń będzie szybsza i sprawniejsza.

Informację obejmują wysyłkę do serwisu:

  • telefonów
  • odkurzaczy
  • zegarków
  • hulajnóg

Wysyłasz sprzęt na gwarancję? Także zapoznaj się z poniższym.


Informacje przed wysyłką

  • klient zobowiązany jest wykonać kopię wszelkich danych na telefonie przed wysłaniem do serwisu. Aczkolwiek staramy się danych nie kasować w przypadku wymiany ekranów LCD i innych mniej inwazyjnych napraw. Nie ponosimy odpowiedzialności za usunięcie danych, jeśli było to konieczne dla celów naprawy,
  • DLA WYSYŁEK NA GWARANCJĘ: prosimy wylogować się z kont Google i Xiaomi przed wysyłką, a także w miarę możliwości przywrócić ustawienia fabryczne urządzenia.
  • podanie hasła do blokady ekranu na formularzu jest konieczne w przypadku wymiany podzespołów. Serwis po naprawie przeprowadza diagnostykę systemu.
  • prosimy wyłączyć o ile to możliwe wszelkie alarmy i budziki, a telefony wysyłać naładowane i wyłączone.

Jak zapakować telefon?

  • prosimy dołączać wydrukowany formularz naprawy do paczek lub formularz dostarczony przez sprzedawcę (jeśli wysyłamy na gwarancję).
  • urządzenia należy wysyłać do serwisu w oryginalnych pudełkach zapakowane dodatkowo w mały kartonik lub kopertę bąbelkową,
  • DLA WYSYŁEK NA GWARANCJĘ: prosimy dołączyć do pudełek używane z telefonem kable USB i ładowarki,
  • prosimy wysyłać telefony bez kart SIM i futerałów,
  • prosimy nie pakować urządzeń w duże pudełka po butach czy wiertarce,

Jak zapakować odkurzacz?

  • prosimy zapakować odkurzacz w fabryczne pudełko najlepiej z zewnętrzną wkładką
  • prosimy dołączyć w miarę możliwości stację ładującą (bez pozostałych akcesoriów)

Jak zapakować zegarek?

  • prosimy wysłać zegarek ze stacją ładującą w pudełku oryginalnym lub ewentualnie zamienniku. Pudełko oryginalne jest istotne, ponieważ możemy potrzebować odczytania numeru seryjnego.

Wysyłka do serwisu

Usługi kurierskie zapewnia:

Przesyłki kurierskie 60% taniej

Pozostałe informacje

  • płatność za usługę realizowana jest po naprawie na podstawie otrzymanego rachunku (bezgotówkowo),
  • adres e-mail wymagany jest do przesłania rachunku/faktury,
  • w przypadku chęci otrzymania faktury VAT na firmę wystarczy w formularzu podać NIP.

Powiązanie konta Xiaomi z telefonem daje możliwość jego późniejszego odblokowania celem instalacji softu xiaomi.eu z miuipolska.pl będącego alternatywnym oprogramowaniem dla telefonu. Często nie ma też wyboru jeśli sprowadzamy telefon prosto z Chin i jedynym dostępnym w nim języku jest angielski i chiński. W takim przypadku oprogramowanie z miuipolska.pl daje możliwość skorzystania z telefonu w pełni po polsku z usługami Google.  Aby zainstalować oprogramowanie alternatywne trzeba telefon Xiaomi odblokować (jego bootloader) – i tym zajmuje się Serwis.

Serwis sugeruje w miarę możliwości by użytkownik telefonu Xiaomi sam powiązał konto Xiaomi z telefonem. Przyspieszy to proces odblokowania, ponieważ Xiaomi stosuje „czas oczekiwania do odblokowania” dla powiązanych kont – czas ten wynosi niestety od 72 godzin (dla urządzeń sprzed 2018 roku) do nawet 1080 godzin (dla niektórych urządzeń np. Redmi Note 5). Czasu tego nie da się skrócić jednak można przed wysyłką do serwisu celem odblokowania powiązać konto ze swoją kartą SIM by zyskać nawet parę dni.

Jak poprawnie powiązać konto?

  1. Odblokowujemy dostęp do Opcji programisty wg. tej instrukcji.
  2. Wkładamy do telefonu kartę SIM z dostępem do danych mobilnych (być może trzeba włączyć przesył danych na pasku powiadomień)
  3. W Opcjach programisty > Status odblokowania Mi (Mi Unlock Status) > Dodaj konto (Add account and device) i czekamy na komunikat o sukcesie w powiązaniu konta.

WAŻNE: od tego momentu Xiaomi zaczyna odliczać czas do odblokowania i dopiero po jego minięciu Serwis dokona odblokowania. KARTĘ SIM można wyjąć z telefonu i wysłać urządzenie do serwisu BEZ KARTY SIM.

Load More

Możliwość komentowania jest wyłączona.